Avbryt

Ingelstad/Nöbbele

Referat

Referat: Bäckseda IF - Ingelstad/Nöbbele

Efter den fina insatsen mot Braås, var 07-killarna spelsugna och körde vidare med det fina spelet även under den avslutande matchen mot Ingelstad/Nöbbele som besegrades med 4-2. En stabil och säker seger kändes det som. Även fast motståndarna kvitterade BIF:s 1-0-ledning kändes det som att jobbar vi bara på så ordnar det här sig. Vi är så pass mycket bättre än motståndarna. Mycket riktigt. Ett par fina vrickningar, dragningar och passningar senare hade Bäckseda tagit ledningen med 4-1 och resten blev en promenad mot segern även fast Ingelstad/Nöbbele kunde sticka upp och sätta 4-2 mot slutet. Bra jobbat även denna match, precis som i de tidigare. Vi känns stabila och säkra bakåt och väldigt farliga framåt. Mycket kul att se! Det är ju vanligt under sådana här intensiva cuper att energin tryter framåt sista matcherna, men idag upplevde vi det som att vi bara stegrade oss hela tiden och förbättrade vårt spel under dagen. Vi kan inte vara annat än nöjda med dagen i Rävemåla!
Spelarstatistik
Utespelare