Avbryt

Bäckseda IF

Referat

Referat: Adolfsbergs IK - Bäckseda IF

Det äldre Bäcksedalaget avslutade Giff-cupen på bästa sätt genom att besegra Örebrolaget Adolfsberg med 1-0. En jämn match mot ett välspelande motståndarlag. Det böljade fram och tillbaka utan att något av lagen lyckades spräcka nollan. I andra halvlek fortsatte kampen och efter ett tag lyckades BIF efter ett långskott styra in bollen under den stora och duktiga målvakten i Adolfsberg. Slutet blev en lång kamp för att hålla ledningen men känslan var ändå att vi hade fler chanser att utöka ledningen än att motståndarna skulle kvittera. Då hade de ändå ett skott i stolpen. Slutsignalen ljöd och de för matchen rödklädda BIF-spelarna kunde samlas i en ring på planen och jubla åt ännu en fantastisk insats! Fem segrar och en förlust skojar man inte bort. Våra killar kan vara stolta över en fantastisk insats i helgen! Jättekul att få vara med om denna upplevelse! Kul att killarna höll hela vägen och orkade prestera på ett sätt att det blev tre segrar den andra dagen! Bra jobbat alla! Tack!
Spelarstatistik
Utespelare